Update #2


Hallå!
 
Denna blogg kommer vara mindre aktiv nu då jag har bestämt mig för att börja blogga på engelska, men jag kommer inte att ta bort denna. Vi får se vad den här bloggen får för roll, vem vet kanske kommer tillbaka hit. ANYWHO!
 
Den nya bloggen är: myheartdrop.blogg.se 
 

Last days of summer


Varför går helgen så fort? Usch det är redan måndag imorgon. Helgen har varit bra och ganska lugn. Igår gjorde man inte så mkt, lagade mat och efterrätt desi style. Idag drog jag och syrran till stan då det var underbart väder med solsken :D 
 
Köpte en ny tröja medan Sonia köpte skolprylar som block, understrykningspennor etc. När man kom började jag baka kakor som ska tas med till jobbet. Nä nu ska man lägga sig annars kommer jag säkert försova mig xD
 
 
 

Eeww


USCH! Höll på trampa på en stor gräshoppa på vägen hem från jobbet, ja jag vet att den är harmlös men jag gillar inte insekter så det är därför jag reagerar. 
 
 

Update


Jag vet att jag har varit jätte dålig med bloggandet under de senaste månaderna men jag har bara inte orkat men jag ska se till att ändra på det. Att skriva har alltid varit mitt sätt att uttrycka mig då det ger mig möjligheten att visa en annan sida av än den bubbliga tjejen som pratar för mkt. Jag har känt att man har varit väldigt bitter och negativ på den senaste tiden och det är inte vem jag är innerst inne. Vissa personer har gjort mig djupt besviken, de bidrog till att tappade lusten för saker i livet men de är i det förflutna så man kan ju inte sitta och älta längre eller hur?
 
Kände att jag ville skriva nått även om det inte var nått spec
 

 
 
 
 

Don't chase him if he is not right


 

5 years...


Jag saknar dig så mycket farmor! 
 
 
 You are my heartdrop 

Make room for Mr President


På bussen hem så kunde jag inte låta bli att garva då det stod: Kraftiga trafikstörningar i busstrafiken förväntas i samband med president Obamas besök 4-5 september. Detta upprepades gång på gång efter varje busshållsplats som vi passerade. Imorgon lär ju det bli kaos i Stockholmstrafiken då de först kommer att stänga av E4:an och sen andra vägar i stan. Undra hur det kommer gå speciellt när folk ska jobba eller eleverna som ska gå i skolan. Usch vilken fasa för alla som åker kommunalt dessa dagar *ryser*, kommer vara äckligt mkt folk. Tur att mitt jobb är bara 10 minuter ifrån... yeah!
 
 
 

#Forever alone


Livet handlar om framgångar samt motgångar. För mig så går man inte framåt i livet under senaste tiden dvs. man är fast på samma jäkla ruta. Jag kan inte påstå att man är glad över det men det händer att man visar världen att allt är glad och visar att man är hur stark som helst. Sanningen är att man är besviken när livet ser inte ut som man hade hoppats på och man blickar tillbaka på hur man trodde saker skulle vara fem år sedan.
 
Alla har väl en "önskan" på hur de vill att livet ska se ut när man nått ett viss ålder eller har jag fel? Okej sure saker och ting tar sin tid men jag vill inte bli 30-40 år och fortfarande inte hittat nån man vill dela sitt liv med. Det är inte lätt att hitta nån som man verkligen klickar med och som är bra för en på alla sätt och vis.
 
Varje gång jag loggar in på FB eller pratar med vänner och bekanta ser jag att nästan alla börjar bli seriösa i livet och går framåt. Medan turen är inte på min sida, de jag vill vara med är antingen: oseriösa, upptagna eller helt enkelt inte intresserade tillbaka. Hur mkt tålamod ska man ha egentligen och jag är verkligen inte desperat för annars skulle jag inte skriva detta inlägg. 
 
Igår var vi på en indisk 50-års fest och jag tänkte för mig själv: Åh jag vill gifta mig med en kille jag verkligen älskar, arrangera en fint bröllop och leva ett bra liv osv...
 
Bra saker händer när man minst anar det men det återstår att se vad som händer, vem vet snart kanske oturen vänder sig.
 

Bon voyage!


Igår hade Sabs sin goodbye dinner, hon ska vara utbytesstudent i Kroatien och vara borta 6 månader. Jag är superglad för henne men jag kommer sakna henne just för att hon är borta 6 månader men jag ska hälsa på henne senare under hösten! Det var astrevligt igår, fick träffa hennes trevliga vänner.
 
Lycka till med allt Sabs! Du förtjänar all lycka i universum. I love you no matter what and I always get your back ♥ #21årsvänskap
 
 
 

What a frick?


OMG, kollade på Pretty little liars summer season finale av säsong 4... I didn't expect that men jag ville att det skulle vara den personen sen säsong 1. Vart chockad och skrek typ: OH MY GOODNESS! NO WAY! 
 
Sa nog samma sak när jag såg Miley Cyrus uppträdande på VMA's fast då vart man mer äcklad haha ^^
 
Men varför så "stor spoiler" nu och inte under season finale, så är lite skeptiskt men it made sense så vi får se har två main suspects och jag hoppas att det kommer att vara nån av dem. Återstår att se.
 
 

 

Quotes


Några av mina favoriter citat idag
 
Kollega #1: ... du vet säkert inte vad opal är för något!
Jag: Såklart jag vet vad det är!! Det är en sten. Jag vet eftersom jag samlar på stenar, ehm jag menar...
Kollega #1: HAHAHA *dör av garv* 
(jag menade egentligen att jag gillar ringar med ädelstenar, inte stenar på marken)
 
Kollega # 2: Folk tar med sig mackor, äpplen till jobbet men du tar med dig en paprika *kollar på paprikan på mitt bord*
 
 


Heaven got a plan for you...


Fick veta idag att min vän och gamla kurskamrat Alexis har gått bort. Jag vart helt chockad och ledsen! Han som var så trevlig person med good manners, rolig, social och jätte smart/driven person som hade stora planer för framtiden. Jag minns första gången Marina (min vän) presenterade mig till utbytesstudenterna som jag skulle göra grupparbeten med. Från dag ett så kom jag jättebra överens med alla i gruppen dvs. Alexis, Eleonora, Ruben och såklart Marina. Alla var lika drivna och hade snarlika mål, jag träffade gott folk under mina sista månder på universiteten.
 
Minns när jag var så inne i uppsatsskrivandet, att jag verkligen hade inget annat liv så skickade Alexis ett meddelande till mig på Facebook och undrade ifall jag ville hänga med ett gäng till Café Opera och festa med dem. Men jag läste meddelandet försent och några dagar efter skulle mina utbytesvänner hem till sina länder så det var trist. Men jag hade kontakt med nästan alla och Alexis insisterade att nästa gång jag skulle till USA skulle jag även besöka Mexico. Sist jag pratade med honom var han jätte glad och vi skämtade runt väldigt mkt. Att höra att valde att försvinna från världen vid snart 25-års åldern är så fucking heartbreaking och fattar inte. Jag sms:ade genast Eleonora och Marina som jag fortfarande har kontakt med. Ska träffa Eleonora snart så man kan prata av. 
 
Jag vet inte hela historien och varför han valde som han gjorde men en sak vet jag, han var älskad av många. Han älskade verkligen Stockholm och ville komma och hälsa på alla sina vänner här. Alexis var en fin person som brydde sig verkligen. Mina tankar just nu går till hans familj, nära och kära. Jag hoppas med hela mitt hjärta att Alexis är på en bra plats just nu och jag kommer sakna honom.
 
Vila i frid Alexis, vi ses på andra sidan nån dag! ♥
 

Oh joy


Haha jag blir lycklig över de simplaste grejorna men jag har letat efter ett sådant glas ett tag nu och så såg jag den på Clas Ohlson. Sonia garvade åt min reaktion och fann det lite småtöntigt but hey är ni förvånade? 
 

At the movies


Igår spenderade man typ en heldag med brosan då det var ett tag sen vi gjorde nått bars vi. Vi bestämde att kolla på bio, det blev filmen Now you see me som var väldigt bra enligt mig. 
 
 

 

Soon there!


10 dagar kvar till semestern, vad jag längtar :D
 
 

Uppehåll!


Har inte orkat skriva på bloggen den senaste tiden som ni redan märker av. Jag längtar verkligen till min semester då det har varit mkt på de senaste tiden och jag behöver ny energi! Hoppas ni förstår men jag börjar blogga när jag känner för det!
 
Ta hand om er sålänge!
 

The Script <3

They were totally awesome!

Bummer


Asså wft händer? Jag verka ha fått mild ögoninflammation och mina ögon är skit röda så man sitter med solbrillor på jobbet. Ja, det ser skitmuppigt ut men vad ska man göra liksom?
 
Sen så visade det sig att min kollega ska sluta trots allt :( men han var supersnäll nog att ringa mig och säga att han sa upp sig och vi snacka en stund. Det är skit tråkigt men allt går ju vidare i livet och man får vara tacksam för alla fina stunder och veta att det finns bra personer därute.
 
Haha mamma ringde nyss och frågsde om jag hade torrhosta eller slemhosta... nä måste fortsätta jobba.
 

Trevlig midsommar


Fortfarande sjuk men ville önska er alla en trevlig midsommar ♥
 
 
 

Fever got me good


F*ck, har legat med feber under två dagar, fyfan säger jag bara. Var tvungen att ta ledigt från jobbet så man har legat i sängen och tittat på Game of Thrones. Shit vad varmt det är ute, så typiskt att man ska bli sjuk när ledigheten nalkas. Inte nog med feber så har man ryggvärk, halsont och ont i magen... buhuu :(
 
Aja men nu jag fortsätta kolla på Game of Thrones, inne på säsong 3 snart så måste hinna ikapp!
 

Summerburst 2013


Dessa två dagar var helt amazing och man var i total eufori, att vara bland folkmassan och känna de starka elektroniska vågorna gå igenom åldrorna och känna kroppen följa musikens rörelser var helt magiskt. Jag kände mig på hemmaplan på den musikaliska nivån, den musiken som har tilltalat mig sen tidig ålder. Fick uppleva musiken av Steve Angello och Sebastian Ingrosso igen samt Alesso, Madeon, Feed Me, Hardwell, Steve Aoki, front row på Dimitri Vegas & Like Mike etc. 
 
Jag hade gott sällskap av Fia och hennes vänner som gjorde det roligare. Men nackdelarna med Summerburst var ALL trängsel, regnet, irriterande fjortisar samt den sämsta telefonmottagningen, det roligaste är att Comviq var bland huvudsponsorerna *suck*. 
 
Summerbust avslutades på bästa möjliga sätt dvs. med Sebastian Ingrossos låt Reload. Tack Summerbust 2013 med underbara minnen, det var EPIC.
 
"Take my hand and reload, this is free love, that's what we are made of. Yes we are ..."
 
 
 


Taggad!


Fia och hennes kille Kristian hämtade upp mig efter jobbet för att vi skulle åka in mot stan för att byta våra Summerburst biljetter mot festivalband. Men såklart vart det ju rusningstrafik och det gick skiiiiiit segt, så vi fick åka mot Solna och sen ta sig till citey därifrån. Ååh får se vad vädret blir imorgon och på lördag
 
#Houseparty
 
 
 
 

Early b'day celebration


Träffade kära Sabs efter jobbet för att käka middag, vi bestämde oss för att åka mot Gamla stan och äta på Vapiano. I sure love some italian food men det var ytterst trevligt att få träffa henne innan hon åker till Kanada. Tack Sabs ♥ Love you!
 
 
 

Thunder of summer



#Sweden

Dagens låt


 
 

Sunshine


Toppen väder, kan inte bli bättre :D
 
 

Happiness minus one


Asså nu blir jag faktiskt arg och ledsen, varför försvinner folk ur mitt liv som jag verkligen bryr mig om och som gör mig glad, de försvinner en efter en. Det spelar ingen roll om vi pratar om vänner, kollegor eller folk som man bara gillar, just DEM personerna försvinner... ok alla situationer är olika och vissa försvinner bara för att man inte har kontakt IRL eller utanför den atomsfär man kommunicerar genom. Men to the point... visst sånt händer i livet och vi kan inte göra nått åt saken men den känslan suger att veta att imorn får jag inte prata med den personen eller bara lyssna på vilka tokigheter som händer. 
 
Detta fall var det en kollega jag verkligen bryr mig om (som en vän såklart) och vi har kommit överens sen dag ett, vi började nästan samtidigt och det var bara enkelt att prata och skratta med. Denna person litade på mig från början och kunde prata av sig jobbmässigt då denne visste att jag alltid var på hans sida. Med tiden så började han berätta andra grejer som påverkade hans liv (kommer verkligen inte skriva vad) men jag lyssnade och försökte vara där.
 
Idag när jag prata med honom fick jag veta att han funderar på att ta "tjänsteledighet" pga. en grej som han har berättat innan om. Han sa att han inte hade sagt till dem andra om "ledigheten" men han ba du är den första som vet om detta (på jobbet dvs). Jag vart ganska rörd att han litade mig på det sättet men sen frågade jag hur länge han skulle vara borta och han ba en lång tid. Då vart jag skit ledsen inombords och kändes att jag förlorade en vän då jag vet att vi kommer typ inte prata igen ifall han tar pause. Jag har alltid haft en sweetspot för denna person men som sagt som en bra vän och nu är man nere. Jag har två favorit personer på mitt jobb och nu försvinner min allra favorit och det är SKIT TRÅKIGT!!! :(
 
Vem kommer att försvinna next? :'(
 

 

*host host*

 

Buhuuu, man har vart typ förkyld hela helgen och hostat sönder ens hals och rösten har varit lite si sådär. Igår var det skitfint väder men jag orkade verkligen inte göra nått förutom att sitta ute i balkongen eller sitta framför datorn och kolla på serier och konstigt nog på Dr Phil hahaha xD
 

Month of May


Äntligen så mår halsen mkt mkt bättre men istället är man lite täppt i näsan, så typiskt, haha! Jag har inte haft så mkt intressant att skriva om dessa dagar så därför har uppdateringen varit lite sådär. Har varit fundersam inom vissa saker i livet och det finns en sak som verkligen vägrar lämna min hjärna trots att jag vet att det är bäst för mig och att det är inte värt det. 
 
Sen är jag tacksam att min familj i Oklahoma mår bra men det är såklart ytterst tråkigt för de som förlorade sina nära i den hemska stormen/tornado. Really scary stuff :/